24492
Book
In basket
(Kocham Czytać ; z.11)
Ze wstępu Autork i: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera „ce”. Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37/I (1 egz.)
Notes:
General note
Opis według okładki
Na okładce: Nauka czytania symultaniczno sekwencyjna
Funding information note
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2019
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again