Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów biblioteki
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Autor
Zabdyr Łukasz
(19)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(9)
Cybula Joanna
(9)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(8)
Dudzińska Iwona
(6)
Zontek Ewa (ilustrator)
(4)
Gruca Magdalena (pedagog)
(3)
Gruca Magdalena (pedagog). Przygody Fenka
(3)
Cieszyńska Jagoda
(2)
Gruca Magdalena (pedagog). Dbam o środowisko
(2)
Babula Joanna
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Kotyl Julia Autor
(1)
Kołodziejski Paweł (1971- )
(1)
MacIsaak Daniela
(1)
Nowakowska Katarzyna (ilustratorka) Ilustracje
(1)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olszewska Gabriela Autor
(1)
Pacholec Magdalena Autor
(1)
Rosolska Ewa
(1)
Rosolska Ewa. Bajeczki babeczki
(1)
Rzehak Wojciech (1967- )
(1)
Sroka Magdalena (pedagog)
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(19)
Nauczyciele
(13)
Przedszkola
(13)
Rodzice
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
0-5 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
6-8 lat
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Czytanie
(21)
Język polski
(15)
Wymowa
(12)
Sylaby
(11)
Logopedia
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Sylaba polska
(3)
Boże Narodzenie
(1)
Fenek (postać fikcyjna)
(1)
Język angielski
(1)
Karpiński, Franciszek (1741-1825)
(1)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(1)
Krasicki, Ignacy (1735-1801)
(1)
Literatura staropolska
(1)
Morsztyn, Jan Andrzej (1621-1693)
(1)
Naborowski, Daniel (1573-1640)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Odwaga
(1)
Onomatopeja
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Ozdoby choinkowe
(1)
Pierniki
(1)
Poeci polscy
(1)
Poezja
(1)
Potocki, Wacław (1621-1696)
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Samogłoski
(1)
Strach
(1)
Szarzyński Sęp, Mikołaj (ok. 1550-1581)
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Zdolności
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Temat: dzieło
Bogurodzica
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Gatunek
Opracowanie
(13)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Opowiadania i nowele
(3)
Antologia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Słownik
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(4)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać)
Książka jest przewodnikiem metodycznym - przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii Kocham czytać. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże wczesnej nauki czytania, zarówno u dzieci zdrowych, jak i z zakłóceniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.17)
Ze wstępu Autorki : ?Czytanie wyrazów z samogłoskami nosowymi ą i ę jest najtrudniejszym etapem w nauce. Nie tylko dlatego, że wzrokowe zróżnicowanie liter a:ą i e:ę wymaga skupienia uwagi i precyzyjnego przeprowadzania analizy wzrokowej. Dziecko musi zrozumieć, że nie zawsze tak samo odczytuje się taką samą literę. Brak tej zgodności wymaga w początkowym etapie nauki czytania zapamiętanie obrazu (,,wyglądu") zapisanych wyrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.14)
Ze wstępu Autorki : „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z. 4)
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.6)
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.7)
Rytuał odczytywania nowych spółgłosek w sylabach i wyrazach jest już dziecku znany, dzięki temu nauka z każdą kolejną książeczką staje się coraz łatwiejsza. Mały czytelnik potrzebuje teraz o wiele mniej czasu na zdobywanie nowych umiejętności. Ważne jest jednak, aby wprowadzać go w świat słowa pisanego poprzez język mówiony. Dlatego staramy się opowiadać o sytuacjach przedstawionych na rysunkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.9)
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.10)
Ze wstępu Autorki : „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.11)
Ze wstępu Autork i: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera „ce”. Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.12)
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.13)
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z cz i dż. Tradycyjnie już, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami. Oglądając z dzieckiem obrazki, ma się także doskonałą okazję do przekazywania wiadomości o otaczającym świecie. Można wówczas bez nadmiernego dydaktyzmu mówić o tym co dobre a co złe, dając małemu czytelnikowi podstawy etyki, ucząc go empatii i życzliwości dla ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(KOCHAM CZYTAĆ : seria logopedyczna ; zeszyt 18)
Od autorki : „Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów - cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z. 1)
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.14)
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.15)
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać ; z.16)
Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych. Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej